Powered By Blogger

tirsdag 30. november 2010

Leon lever farlig...

Dere som har fulgt meg  en stund, vet at jeg har en 
`spenningssøkende` katt!
Han liker å leve farlig og utfordrer stadig myten om at katter har 9 liv!
Han er der det skjer,
og følger nøye med!
Nå har det vært veldig kaldt her på Vestlandet - som så 
mange andre steder i landet.
 I mangel på en vedovn, har jeg tent stearinlys for 
kosen og litt for varmen. 
Dette synes Leon er spennende! 
Og det er jo forsåvidt greit det. 
Men han er en ganske fluffy pus, med en fantastisk 
vakker og fluffy hale!!!
Da skjønner dere kanskje hvordan dette ender...?
Stearinlys + fluffy hale...=

 FZZZZZZZ!!! sa det, og der sto den 
vakre halen i full fyr!
Matmor fikk sjokk og skrek opp, veltet både stearinlys og 
koppene på bordet, og 
løp med den flamberte katten til badet!!!
Dette høres jo veldig dramatisk ut - og det var det, 
men det endte iallefall godt.
Bare litt svidd pels, og litt panikk fra min side.
Ingen skader på selve katten eller hans mentale del 
- iallefall ingen bemerkelsesverdig...
Det er bare halen som vitner om uhellet - 
litt mindre fluffy for tiden...

I dag var han igjen utenfor vinduene og balanserte,
 etter Nesten-Ulykken forrige uke...
Jaja, det er vel godt han ikke er av den skvetne typen!
Du kan lese mer om Leons gale sprell her: Blomstermassakren

Noen av dere lurte på hvor jeg skal reise i desember.
Etter gårsdagens innlegg å dømme, så det jo veldig 
eksotisk og fantastisk ut! 
Så håper ingen blir skuffet når jeg sier at jeg skal til 
Gran Canaria med familien...
Jepp, charterferie!
Men det er jo litt hva man gjør det til! Jeg er iallefall evig takknemlig 
for den gaven å få turen påspandert!
Og jeg tror vi kan få en fin og deilig uke, og -ikke minst- 
varme!!!

For dere som bekymrer dere for Leon (-dere er nå skjønne), 
så skal han være med til Trøndelag, hvor Sydenreisen går ifra. 
Der skal han kose seg med denne skjønne damen: tante Cilla. 
Hvis ikke noen av dere vil være med ham da??

Så får han være med hjem til Nord-Norge når jeg kommer 
brun og fin -og opplagt- tilbake etter en uke i solen!
Er veldig spent på den flyturen mellom Bergen og Trondheim 
med en 
nysgjerrig pus i bagasjen!!!
Noen som har erfaring i å reise med katt?

Ønsker dere alle en fin 
tirsdag kveld!

7 kommentarer:

  1. ja, Leon er da virkelig der det skjer:) Er veldig glad det gikk bra med ham:) Han er da bare så utrolig søt på de bildene du viser:) Han har visst ingen "bad hair days" han:)
    Du får ha god tur til Gran Canaria, Janniche:) Min bror og hans familie reiser også dit samtidig som deg:)De skal være i 2 uker:)
    Bra Leon kan være hos tante Cilla:) Vi har stor hund vet du....så det passer nok litt dårlig:) Skjerstads katt liker IKKE Kira:)

    Tirsdagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Haha han er søteste pusen da :) En av kattene vi hadde før i tiden gikk rett gjennom en adventsstake med stearinlys, full fyr i begge sider. Så jeg kjenner igjen panikken :)

    Gran Canaria er herlig. Svigerfamilien har leilighet i nydelige Puerto Mogan, verd et besøk om du har tid :) Fineste stedet på hele øya :)

    Klem Karina

    SvarSlett
  3. For en nydelig pus! Å reise til varmere strøk høres heller ikke dumt ut ;-)

    Jeg har forresten en liten give away, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer leken? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    SvarSlett
  4. Stakkar Leon !!! Fine Leon . Bra at det gikk godt, har heldigvis ikke skjedd ( ennå ) med Pusi ( bank i bordet ;) Så trivelig at dere skal på ferie sammen :) Som Trine skrev skal min svoger og hans familie på samme fly, artig :) Jeg tror at Leon kommer seg fort, Pusi hadde en stor flenge i brystet her i fjor, vi trodde ikke hun skulle overleve ( helt inn til kjøttet , usj ) men etter noen dager begynte det å vokse ut pels igjen :)

    Ha en fin onsdag :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Hei på dæi!
    Huff stakkars nydelige Leon da. Men e godt du fikk slukka flammen! Ikke så greit med en stor fluffette hale og stearinlys på bordet.

    Så hærlig det hørtes ut med en tur til gran canaria. Deilig å komme sæi till varmere strøk no når det e så kaldt her hjæmme.
    Heldige dæi.

    Håpe du kose dæi masse og har en fin fin dag
    klæm

    SvarSlett
  6. Hærremin, må si Leon holder hverdagen din spennende!! ;) Cindy hadde også et sammenstøt med stearinlys, tok værhårene, fzzzzz.... :P
    Gran Canaria blir deeeilig, heldige du! Mamma og pappa har vært der i tre uker de nå storkoser seg! :)

    SvarSlett
  7. Ja, jeg ♥ Etsy!!
    Syns så absolutt du skal ta en titt på den siden - å kjøpe deg noe!
    Anbefaler deg butikken Lola´s Room - hun tar fantastiske fotografier - retro i pastelltoner :-) Det var hos henne jeg kjøpte postkortene!
    Ps. Det er link til butikken hennes i innlegget mitt.

    Huff, ja Leon liker virkelig spenning i hverdagen! Det samme skjedde med Nala sist hun var her, hun hoppet opp i vinduskarmen.. der har jeg et Norgesglass med telys.. så lukta det plutselig så rart her.. å joda, Nala hadde svidd litt pels *rister på hodet*

    Håper Leon ikke har vært fullt så rampete i dag ;-)

    God klem fra Lindis og Nala

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails