Powered By Blogger

mandag 15. november 2010

Sjøgato og Nergato

 Først må jeg bare få beklage at kvaliteten på innleggene
 mine ikke har vært det helt store i det siste...
(i fare for å virke sutrete, skal jeg ikke nevne at årsaken muligens er at jeg er så ustyrtelig 
trøtt om dagen, og går rundt som en zombie. 
Men det er jo ikke noe koselig å snakke om, det sier jeg ingenting om...;))
Burde kanskje latt være å blogge for tida, men så er jo det litt trist også... 
Så bær over med meg!!!

Bildene jeg viser i dag, tok jeg i sommer, før jeg begynte å blogge.
Var hjemme i Nord på ferie, og jeg og mamma besøkte nabobyen, Mosjøen. 
Anledningen var b.l.a en stor kunst-utstilling hvor også min 
talentfulle tante stilte ut noen lekkkkre bilder!
Men byen i seg selv er også verd et innlegg. Spesielt gata nede ved vannet,
Sjøgato. 
Og også Nergato (oversatt: Nedregaten).
Her slutter det meste på O!;) 


Kan også nevne at jeg bodde her i to år i veldig ung alder 
(16-18 år),
mens jeg gikk på skole.
Da gikk jeg ofte gjennom gatene i vintermørket og kikket (diskrèt)
 inn vinduene mens jeg gikk gatelangs. 
Så allerede da var interessen for interiør til stede.
Nok om det. 
Her kommer noen bilder fra sjarmerende Sjøgato og Nergato.


Hva er vel bedre en Pastell-fargede båthus!?
Her har husene fra gammel tid blitt godt bevart der de 
ligger på rekke og rad.
Koselige inngangsparti.
Sjarmerende Fru Haugans Hotell med egen 
hotell-hage ved vannet.
To spennende kafèer.

Litt eksteriør i dag!
Håper dere liker det!

Etterhvert kommer det noen interiør-innlegg
- lover!!

Ønsker dere en fortsatt fin uke!
------------------

(og så kommer alt i kursiv for tida...!! 
Hva har skjedd??
Jaja..)

3 kommentarer:

  1. Du skriver sikkert i kursiv fordi du er skeiv i øya pga trøtthet *humre*
    Du trenger da overhodet ikke unnskylde noe som helst! Syns det spennende å få vite mer enn bare hvordan stuebordet ditt ser ut jeg ;-))
    Kjempe fiiine bilder da, så skjønne bygninger *drømmer seg bort*
    Har vært i nord en gang jeg å, men så ingen sånne koselige bygninger der gitt!
    Øverst på bloggen din står det da ikke bare at du skal skrive om interiør?! - skriv om hva som helst! Jeg er interessert jeg :-))

    Håper du ikke forsvinner helt i hiet. Ikke gjør som mummitrollene å spis granbar da *gliser*

    Jeg liker bloggen din veeldig godt jeg, å syns det er veldig koselig at du deler både ferieminner og skriver om andre ting fra din hverdag/ditt liv.

    Klemmer fra Lindis

    SvarSlett
  2. Hei Janniche :)Koselig sted, så sjarmerende med slike gamle hus synes jeg. i min hjemby har det ene sjarmerende trehus etter den andre, måtte vike for stygge murhus med flatt tak. ( syns jeg da )Det er synn, men mange byer og tettsteder er flinke til å ta vare på sjarm, og det er bra ;)Håper du kvikner til snart ( er slappesn selv jeg )

    Ha en fin dag i morgen :)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  3. så fine bilder, Janniche:) Mange fine, pastellfargede båthus her ja:) Koselige gatemiljø også:) Her i Trondheim har vi vært flinke til å ta vare på bryggerekkene og trehusbebyggelsen:) Det gir en by sjel.

    God bedring til deg:) Nå kan formen bare gå en vei.....oppover:)

    Tirsdagsklem til deg og Leon fra Trine:)

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails