Powered By Blogger

søndag 7. november 2010

NIB-utfordring: Stue

NIB har sin månedlige utfordring, og denne ganger hopper jeg i det...!
Har sett litt på bidragene. 
Det er jo sååå mye fint, så har ikke mye å stille opp med. 
Ikke er jeg særlig flink med kameraet heller... 
Men gøy er det allikevel!

Leiligheten min er ikke så stor, men jeg koser meg i hver krok!
Som sagt tidligere, plasserer jeg stilen min i: `Shabby Chic møter Retro`, 
men kanskje du ikke er enig?
Noe har dere sett før, men denne gangen følger det med litt historie!

Har nettopp sydd nytt lappeteppe som pryder sofaen for anledningen.
Blomstrete og stripete puter har jeg også sydd selv.
Nå heter ikke bloggen min Duse Pasteller for ingenting...
Elsker den gamle klokka
Min herlige Tandeberg Sølvsuper - som virker!!
Gammel stol som jeg har fikset på selv med skinn i et slitt sete og armlener.
Veske  kjøpt brukt
En skikkelig godstol - bruktfunn - puta likeså.
Gammel skinnstol, sikkert in på 70-tallet. Men jeg synes det er superfin!
Særlig med et grått saueskinn og en gammel pute.
Gamle kofferter har blitt samlet på gjennom årenes løp.
Globusen er på dansk, og har med det gamle Sovjetunionen 
- en favoritt-ting
Skinn-krakk (fra Nicaragua), bruktfunn.
Men noen røde elementer innimellom har det blitt.
Hatte-eske kjøpt brukt i Trondheim, flaske kjøpt brukt i Nord-Norge.
Skinnpuff fra Tunisia - ny!
Fuglebur kjøpt på en fantastisk blomster/ting-butikk i Larvik.
To `trebiler` og en liten tre-traktor med røde hjul, kjøpt brukt i går.
Fat, også kjøpt brukt.
Måtte bare ta med bildet av Husets Herre også, som matcher perfekt med interiøret!
Brukt - brukt - brukt! 
Her er det ikke mye nytt!
Er ganske stolt av at jeg har innredet leiligheten min med stort sett 
gamle brukt-ting, på et lavbudsjett.
Men så er jeg jo veldig glad i alt gammelt da!

Håper dere liker hvordan jeg har det, 
og kanskje fikk litt inspirasjon, om ikke annet! 
Nå fikk dere ikke sett absolutt alt, men resten får vi ta en annen gang!

Da ønsker jeg alle som er innom en nydelig Søndag!!

20 kommentarer:

  1. Wow, so many great things! The chair is my favorite!!!!!
    Have a great new week,
    Yvonne

    SvarSlett
  2. Så mange fine detaljer!! og så moro at det meste er bruktkupp:)
    Digger koffertene og de røde detaljene..:)
    Goood søndagskveld til deg ♥
    Smil & klem fra Jeanette:)

    SvarSlett
  3. ...og den brune veska!! Jeg har nesten maken, sååå kul da;)

    SvarSlett
  4. Aaah, kjære du, jeg ELSKER den stua!! Like mye som Leon ser ut til å gjøre! ;)
    Og jeg har SÅ lyst på en slik globus! :)
    Også, også, stolene, putene, teppet, koffertene, ja, også resten! Love it! :D

    SvarSlett
  5. Såå mye stilige ting i stua di!! :-) Ha en god kveld! Klem

    SvarSlett
  6. Så koooselig stue du har Janniche! Syns bildene var flotte jeg, du har mange fine detaljer :-)
    Artig at du har funnet så masse fint som er brukt!!
    Jeg syns absolutt du kan kalle stilen din shabby chic møter retro! Jeg kaller nemlig min stil natur møter retro ;-))

    Lykke til i konkurransen! ♥

    Klemmer fra Lindis

    SvarSlett
  7. Så hemtrevlig och mysigt Leon och du har det och lapptäcket är ju så snyggt. Härligt!
    Kramar

    SvarSlett
  8. Kjempefin stue, ser for meg at du koser deg i hver krok der ja :)

    Krysser fingre for deg :)

    SvarSlett
  9. Utrolig koselig!
    Ha en fortsatt fin søndag! Ta gjerne en tur innom bloggen min, og bli med på mini give away, om du har lyst. :-)

    SvarSlett
  10. Kjempe fin stue. Personlig og stilig på samme tid. Liker det jeg ser veldig godt!

    Og tusen takk for super hyggelig kommentar.

    Ha en fin fin uke!

    SvarSlett
  11. hei hei
    tusen takk for koselig hilsen inne hos meg.
    så koselig stue du har - liker veldig godt
    bildet med stolen, radioen og veska
    lykke til i konkurransen
    klem anita s

    SvarSlett
  12. Du har det jo sååå koselig, den nydeligste radio og de flotte putene. Lykke til i konkuransen, du har masse å stille opp med. Klem fra W.

    SvarSlett
  13. Likte stua di kjempe godt jeg. Absolutt noe å stille opp med i konkurransen her ja!!
    Digga spesielt de koffertene :) Liker gamle ting så godt jeg også ;)
    Shabby Chic møter Retro var en veldig bra beskrivelse av stilen din. Herlig!
    Tusen takk for alle fine ord du legger igjen hos meg!
    Lykke tili konkurransen og ha ei super ny uke søte.
    Goklem Marie

    SvarSlett
  14. Tusen takk for koselig hilsen hos meg. Stuen din er jo virkelig stilig, og så gjennomført og koselig.

    LOVE L

    SvarSlett
  15. liker stua di kjempegodt, Janniche:) Du har mange fine ting med historier bak:)
    Leon trives også, ser jeg:)

    Klemmer til dere begge:)
    Må spørre deg, hvor har det blitt av Gammel stil? Savner dem:)

    Klem fra trine til deg og Leon:)

    SvarSlett
  16. Hei, og takk for hilsen på Kittys Paradis!

    Alle bildene i headeren min er fra nettsiden weheartit.com. Jeg aner derfor ikke hvor man kan får tak i en sånn. Dessverre :)

    Kitty

    SvarSlett
  17. For ei herleg stove du har!!:)
    Akkurat slik stil som eg liker. Eg var lenge shabby chic, men no kjem det meir og meir retro inn i huset vårt..så "shabby chic møter retro" passer bra hos oss og!;)
    Tusen takk for kosleg helsing hos meg:)
    Lykke til i konkurransen:)
    Klem:)

    SvarSlett
  18. Så kult!! :) Masse fine detaljer her.. Digger hatteesken med blader i, og de flotte koffertene! Og leonpusen da - såå nydelig!! :)

    SvarSlett
  19. Oj dette innlegget har jeg godt glipp av. Elsker kroken med stolen og det skapet, utrolig fint:)

    Ønsker deg en god økt på zumban i dag:)

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails