Powered By Blogger

lørdag 17. september 2011

Stille liv

-det er nettopp det Stilleben betyr; stille liv - et kunstverk som gjengir objekter i ro, ofte som oppstillinger av hverdagslige gjenstander som enten er fra naturen, eller menneskelaget... I følge Wikipedia... 

Søte Lidyll utfordrer oss til å lage en sånn, og når jeg først er i sving med utfordringer, så... 
Jeg lager egentlig stilleben hele tiden - pynter på den måten. Men nå da jeg nå skulle lage det med en hensikt... ble det bare tull! Synes faktisk det ble bedre da jeg var ferdig, og hadde ryddet opp... Så derfor ble  det noen bilder med lys rosa duk (den egentlige idèen) og noen med oransje duk (etter `opprydding`) . Noen ganger er det like greit å ikke prøve for hardt.


Litt mørkt og høstlig, og uten så mange pasteller.   
Det kan være deilig, det òg!

-vil du derimot se noe typisk Duse Pasteller, kan du se på utfordringen jeg var med på i går!

Har  hatt en deilig dagfjellet! 
Hytteturen ble litt kort denne gangen, men det betyr bare at vi snart 
må på en ny og lengre!

Har du hatt en fin lørdag?





english:
Still life - It's just what Stilleben means, a quiet/still life - a work of art that renders objects at rest, often line-ups of everyday objects that are either from nature or man-made ​​... -According to Wikipedia ...
Sweet Lidyll challenges us to make one. I make Stilleben all the time, but when I have to do it for a purpose.. it gets really hard! I actually liked it better when I was done, and wrapped  things together. So that`s why its pictures with different tablecloths and so on...
Not so many pastels today, but sometimes that is nice too...! Did you have a good day?

11 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Og jeg likte spesielt godt bildet ditt :)
    Jeg har hatt en fin lørdag, med en liten bytur og tedrikking på kafe, og nå god middag med mamma og pappa og bror og brors kjæreste.
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. Hihi, altså bildet på bildet da. Så litt rart ut slik jeg skrev det :D

    SvarSlett
  3. Stilig! Fine farger og morsomme kombinasjoner. Vekkerklokken er min favoritt, jeg har en lignende retrosjarmør selv! Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. å! utrolig fint!
    herlige farger & sammensetninger...love it!
    og bilde nr.4 traff meg bare pang :0)
    ..fortsatt fin helg du søte du!
    klem

    SvarSlett
  5. Kult stilleben ogfint å få beskrivelsen helt riktig også :) Syntes det kan være vanskelig å få til, og da særlig når man overtenker det hele.

    Fin kveld til deg !

    SvarSlett
  6. Kanskje det var best då du hadde rydda ja..;) Stilige ting har du uansett!

    SvarSlett
  7. these are absolute perfection! I love them!

    SvarSlett
  8. Nydelig!

    Igår var jeg på besøk hos en venninne. Vi skravla, drakk vin og så på film.
    Perfekt lørdag! ;)

    SvarSlett
  9. Hei hei!
    Jeg deltar også på Lidyll sin utfordring og måtte selvfølgelig se på alle andres bidrag!

    Nydelige stilleben du deltar med, elsket spesielt den søte lille ugla ;)

    Fabelaktig helg til deg!
    Maia

    SvarSlett
  10. Hei høpp!!

    nydelige stilleben,dette kan du:)

    Lykke til med salget har vært inne å snoket:)''

    Nyt ny uke og nye muligheter!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  11. Hei du!
    Så utrolig gøy at du hang deg på utfordringen min! Det er liksom det at folk gidder henge seg på som gjør sånt noe gøy!*smile*

    ...flott bidrag, vennen! Elsker den store bokstaven, og den lille ugla....*smiler* Nå skal jeg titte innom de andre bidragene dine også! Gøy at du ble inspirert*smile*

    ..det er fortsatt endel tid igjen på denne utfordringen, men når tiden løper ut, er det tid for avstemmning og kåring av vinner inne hos meg*smile* Det er jo selvfølgelig en gevinst til vinneren*blunkesmil*

    Ønsker deg en flott uke!
    Klem fra meg

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails