Powered By Blogger

fredag 3. februar 2012

Duse pasteller


Hva gjør man når utfordringen lyder:
Pasteller..?!

Kjære vene!!!
Søteste Lidyll, hva har du gjort..!?;)
Det burde jo være den perfekte utfordringen for meg!
Problemet er bare at jeg har så alt for mye å velge mellom...
Og så jeg som er så dårlig på å velge!
 Da ble det likså godt en knippe collager med ganske mange av pastellene jeg har vist på bloggen siden  begynnelsen.
Burde kanskje ha tatt noen nye bilder, men det har jeg altså ikke gjort..!
Håper dere ikke er lei av disse
 Sannheten er at jeg egentlig har vært en retrodame ganske så lenge, før jeg begynte å blogge. Jeg liker store, frekke mønstre og den fine fasongen på møblene. .
Noen av vennene mine ville nok sagt at interiøret mitt er (var) ganske retropreget.
Problemet er bare at jeg aldri har kledd knalle eller veldig skarpe farger, og det er det jo en del av i den såkalte retrostilen. Og brunt og orange og sånn..
Med mitt blonde hår og min lyse rosafargede hud, kler jeg pasteller. Derfor liker jeg å kle meg i pasteller, og jeg liker også og omgi meg med pasteller.

Etter at jeg begynte å blogge under bloggenavnet Duse Pasteller, har det kommet flere og flere pasteller inn i leiligheten. Retro-møblene er her fortsatt, men ikke så mye av de typiske `retro-fargene.
Og favoritt-pastellene er ikke så vanskelig å gjette.
: rosa, turkis/lyseblå og mint.


Har du noen pasteller i ditt hjem?
Da har du muligheten til å vise dem fram hos Lidyll.
Der kan du også finne inspirasjon i
andres pasteller.


Ha ei flott helg!











english:
Lidyll has a challenge for us. And even if you don`t read Norwegian, I`m sure you have understood by now that it has something to do with Pastels...
The name of my blog is: Soft Pastels. Before I had an interior with alot of retro stuff. I still have this stuff, but since  the colors in this style doesn`t suits me so well - and pastels do - I have got more and more pastel stuff into my interior.
 In this post I show some of the pastels in my home - I had difficulty choosing just a few...;)
You can see more pasteles or show off your own, at Lidyll blog.
Happy weekend!



15 kommentarer:

  1. Pasteller florerer her i heimen og! kanskje i litt mindre grad enn før, men det er absolutt favorittfargane mine;)
    Og du har ein herleg heim, med dei finaste fine fargane!!:)Masse lykke til i ei utfordring som er midt i blinken for deg;)
    Håper du har det bra!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. En nydelig bidrag :)
    Elsker pasteller selv, og kler nok det bedre enn sterke farger jeg også :)

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  3. Kjempefine kollager!
    Du er jo på en måte pastell-dronningen, du:-)

    Ha en god helg.

    SvarSlett
  4. hadde akkurat tenkt å skrive nett det samme som louise! Masse flotte ting, la særlig min elsk på de fiinfine telefonene dine :)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder..drømmer meg helt bort i de fine pastellene dine:)

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har:)
    Nydelige farger!!!

    Ha ei fantastisk helg.
    Klem Mari

    SvarSlett
  7. Dette var fine og inspirerende collager...du trenger ikke nye bilder for disse er kjempefine og kan gjerne vises flere ganger. De bildene du spurte om på bloggen min, de har jeg tegnet og malt selv. Ha ei riktig fin helg:-) Klem, Anne Lise

    SvarSlett
  8. Her burde jo alt ligge til rette for nokre fine bidrag frå di side:) Når det blir snakk om pastellar tenkjer eg på deg;-)
    Ha ei super helg, Janni!

    SvarSlett
  9. Fabelaktig vakkert bidrag :9

    I dag er jeg og Nala alene hjemme, mannen er på tur med jobben og vi nyter alenetid på sofaen :)
    Nyt fredagskvelden!
    klem& stort smil

    SvarSlett
  10. Du har så mye fint! Synes du har en nydelig og personlig stil:)) Jeg er og veldig glad i pasteller:) Ønsker deg en flott helg! Klem Ellen.

    SvarSlett
  11. Masse herlige pasteller - du har så personlig og fin stil :)
    Så utrolig kult det gamle fotoapparatet var - det misunner jeg deg altså ;)
    Koselig kjøkken har du også - veldig innbydende hjem, vil tro at man føler seg hjemme der med en gang :)

    Har blitt litt lite blogging på meg denne uka. Det går litt i ett med behandling og studier, å formen svinger litt.. Har funnet ut at jeg nok aldri blir helt i vater, hehe ;) Men jeg er så klart innom å titter :) Får tro bloggelysta mi tar seg opp igjen!

    Ha en god helg Janniche :)

    I kveld blir det tapas og vin med venninner, det blir koselig :) En tur ut på byen i kulda blir det også ;)
    Her er det veeeldig kaldt!! I dag var det -25 grader.. Brrrrr!!

    Bra du har trua på 2012 - det har jeg også! Januar har vært en utfordrende måned for min del, men da blir nok Februar bedre! :)

    God klem til deg og Leon :) <3

    SvarSlett
  12. Du ER jo pasteller :) Klæm til dæ

    SvarSlett
  13. Hei søta!*smile*
    .....ja, jeg hadde håpet at du slang deg på denne utfordringen, for jeg visste jo at det var masse lekkert i herlige pasteller hjemme hos deg!*blunkesmil*

    ...og for et nyyyydelig birag! Je koste meg skikkelig med dette innlegget ja*smile*

    Ønsker deg og nydelige leon-pusen en flotters søndag!
    Stooor klem fra meg
    ...og ferdi (les: ferdinand...slang navn)sitter og maler ved siden av meg...*hihi*

    SvarSlett
  14. sukk...du har så sykt mye fint!!

    SvarSlett
  15. Det er jo nettopp den blandingen som gjør det så personlig og stilig. Digger stilen din. :)

    Lykke til i konkurransen.
    Pst: Bli gjerne med på Løv lotteriet mitt. :)

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails