Powered By Blogger

tirsdag 4. oktober 2011

Høstens farger?

Da jeg var på Interiør & Boligmessen for en drøy uke siden, var det en stand der som skilte seg litt ut fra de fleste andre. Det var standen til Inside 
De hadde utstilt en spennende ny tekstilkolleksjon fra Funkle med friske fargekombinasjoner og stramme linjer; Gullfuglen, heter den. Den kommer med en artig historie; 

"Det harde 30-tallet"
Gullfuglen er inspirert av og forteller om den viktige tiden i norsk industrihistorie da Hydro begynte å produserekunstgjødsel på Notodden, og sekkearbeideren ble industriens "gullfugl".
 Midt på 30-tallet opprettet Hydro sårt trengte arbeidsplasser, da de ga en gruppe mannfolk arbeidet med å sy striesekker til kunstgjødsel.
Disse mennene jobbet på akkord og tjente godt på det. Derfor ble det hvisket blant damene på Notodden at om du fanget deg en kar fra "sekken" så hadde du skutt Gullfuglen! 
Gullfuglen kolleksjonen består av sengetøy, puter og pledd.
-historien er hentet HER-

Fin?
Likte både fargene og designet godt, selv om det gjerne blir litt for moderne å ha her i huset, men et pledd hadde ikke vært uvelkomment..!  

-må bare påpeke at jeg `reklamerer` på eget initiativ, uten økonomisk gevinst...
Det gjelder alle mine `butikkanbefalinger`. -

Har en søt og superkreativ venninne som jobber på Inside, grunn nok til å besøke butikken det;)


lig takk for fine kommentarer på mine siste innlegg!
Blir så glad atte!;)


*tirsdagsklem*





english
a new collection from Funkle with its own charming story....

4 kommentarer:

  1. Fargerike, tøffe puter! Og artig historie:)

    SvarSlett
  2. De har mye fint, har du sett de tøffe kraftlinjesengesettene inspirert av monstermastdebatten? Inside er veldig bra også. Synes det er tett mellom de gode butikkene i Bergen :)

    SvarSlett
  3. Hei søte!
    ...det var faktisk en nyhet for meg, så takker for tips*smile*

    ..fallt litt for den duse puten i midten der kjenner jeg-den i den blå stolen*smelt*

    Nattaklem fra meg

    SvarSlett
  4. Hei!! Artig historie og fine ting! Kjempetøft bilde du viste i forrige innlegg og de vogntepoene du hadde laget var utrolig flott!! Jeg holder på med et strikketepoe til meg selv om dagen. Håper det blir ferdig til jul;)

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails