Powered By Blogger

lørdag 25. september 2010

Loppemarked!

Loppemarked er ikke hva de èn gang var...!

Jeg har gått på Loppemarked så lenge jeg kan huske, og har alltid elsket det!
Var alltid på plass i min barneskolens gymsal da
klokka slo ti på en Loppemarked-lørdag.
Det var spennende å kikke og leite om man fant en skjult `skatt`!!
`Skattene` jeg ser etter nå, er vel litt annerledes enn på den tiden ...
Det som ikke har forandret seg er følelsen jeg får av å gå der og vite
at jeg kanskje går hjem derfra med noe jeg virkelig kommer til å bli glad i og
som kommer til å følge meg i mange år framover.
Men det som har forandret seg er populariteten av Loppemarked!
Nå er det ikke lenger bare `de med litt dårligere råd` eller
småjenter som har noen kroner i lommen, som går der.
Nå er det Gribber, Vampyrer -
folk som vet at det er mote å gå på Loppemarked!
Det er in å kjøpe brukt!
Og da er det om å gjøre å komme først, ha de spisseste albuene og
for alt i verden hindre at noen andre får tak i noe de kanskje skulle hatt!!
For ikke å snakke om prisene!
Jeg så meg ut en mann som så passe hyggelig og `uvitende` ut,
men neida !
Nei, jeg sier det igjen;
Loppemarked er ikke hva det èn gang var.

Men når stormen løyet, alle damene begynte å roe seg og ikke lengre løp rundt som hodeløse høns - og jeg fikk summet meg, da ble det jammen noen skatter på meg i dag også!

Se bare her!!
Kom hjem med en gammel bag full av skatt på skatt

Gammel brødboks, med innhold...

Nemlig en gammel vekt.

Noen kjøkkenting i fine farger

Et speil og en fin gammel ramme

Gammeldags sykkelveske og blondestoff

Hardyguttenes detektivhåndbok fra 1959
og Cherry-bok fra 1952 + en blomstrete duk

helt forferdelig å gå på Loppemarked var det jo ikke;)

Dere fikk ikke se `krona på verket`nå;
en kjempefin gammel orange sykkel (som matcher med bilen min!)!
Den var jeg egentlig mest fornøyd med!
Den kan dere få se en annen dag!

Nå skal jeg i `ha-det-bra-fest` for ei venninne som skal flytte til Florø!

Ha en herlig lørdags kveld!

-Og ikke glem min Give Away da!;)-

8 kommentarer:

  1. så fine ting du har kuppa idag da!!!Jeg liker spesielt godt gamle barnebøker. Kjøper alltid GGG, GGB og GGP. bøker samt Hardy, frøken Detektiv osv. Detektivhåndboka har jeg ikke sett,siklesikle;)
    I det hele tatt, jeg kunne tenkt meg alt du har fått tak i:)
    Jeg er veldig fornøyd med å ha klart å holde meg unna loppemarked idag. Huset er fulllt av bruktting, vi må selge nå snart.
    Har sydd pute idag også, viser den senere:)

    Nå er det "Skal vi danse", gleder meg. Kos deg på fest!

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. sykkelveska var knalltøff!!! Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvem som flytter til Florø...

    SvarSlett
  3. Ja loppemarked er ikke hva de engang var da jeg gikk på barneskolen.. men artig å få med seg noen gjennom året likevel.

    Vi vet ikke kjønnet enda, skal på UL 8.oktober så håper den lille vil vise seg frem for mammaen og pappaen sin da.
    Når har du termin?

    Klem, Camilla.

    SvarSlett
  4. Fina saker du fyndat, giller cykelväskan...så tuff.
    Kram och ha en bra dag

    SvarSlett
  5. Hei hei.
    Så heldig du har vært da,tingene så jo helt nye ut. Jeg likte spesielt godt den vekten og sykkelvesken:)

    Håper du får en fin søndag.
    Hilen fra Trine

    SvarSlett
  6. Så gøy at du ville følga meg og da!!! Blir jo så glad :o)

    Og dei krukkene såg eg hos deg og faktisk, men glømte visst å kommentere det :o) Så heldige me var begge to som fant to da!!! Litt kjekkare det liksom :o)

    Glede meg te å følga deg videre snuppa!!

    SvarSlett
  7. Heisann igjen :o)

    Hvis du ser på bokmerke malin/lakkering hos meg, så ser du innlegg om sparylakkering og link te kor eg har bestilt jaffal :o)

    Det e dritgøy!!!!

    SvarSlett
  8. knall stilig det hvite speilet :D

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails