Powered By Blogger

lørdag 12. februar 2011

Snart vår...?

Ser at mange etterlyser Våren, og må si at jeg også godt kunne tenke meg at den kom snart!!
Har levd i min egen grå boble i det siste, og der finnes det lite tiltakslyst og kreativitet... Men i dag gløttet Sola inn vinduet, og selv om jeg ikke kom meg ut for å nyte den, ga den meg et litt `lysere` syn på livet!
Så endelig ble det litt ryddigere rundt meg,  og noen forandringer på stua!
Dette stoffet fikk jeg av søteste Sonja frå Sunfjord, som var i Bergen denne uka. Vi hadde en koselig stund sammen på kafè:) Hun har den sjarmerende bloggen Det Blaa Huset! 
Og tenk at hun delte dette nydelige stoffet med meg!
Vet ikke hva det skal bli av det enda (tips?), men enn så lenge får det ligge på radiokabinettet og stråle!
Har hentet litt inspirasjon fra Huset Ved Fjorden og `lånt` idèen om denne måten og pynte med speil på!(som dere ser på bildene under) Speil behøver ikke nødvendigvis henge på veggen!
Speilet har vært malt i sølv og så i mørk grønt (!) -som jeg aldri ble fortrolig med- og nå er det lys grønt. Passer bedre inn i omgivelsene nå. Det har hengt på veggen ei god stund, men i dag kom det ned på bordet. Og det viste seg at det matchet ganske så bra med lysestakene.
Her vises det godt at bordet trenger en oppfriskning! Men siden jeg fortsatt ikke vet hva jeg skal gjøre med det, får det bare være sånn inntil videre. Det plager ikke meg!;)


Håper du har hatt en strålende helg så langt, og at du har fått 
slappet av og samlet energi!
Takk for alle besøk og gode ord! 
Det varmer mitt 

13 kommentarer:

  1. Måtte smile litt av greina di som endte opp som tannpirker ;)
    Skal bli godt med vår, selv om jeg fortsatt nyter vinteren :)
    Ha ei flott helg!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Hei på dæi!
    Ja sol og vår!!!! Ååååå det træng æi virkelig! Men e hærlig når sola titte inn vinduet hjæmmet:)
    Genialt med spil som lysfat på bordet...det lure æi på om æi må kopiere også:) Va rætt og slætt lækkert!
    Og det stoffet da... nydelig nydelig nydelig! hmm ka det kan bli..? ja si det.... kanskje ei pute, lappeteppe(med litt andre stoffer også).. nei vet egentlig ikke helt. men fint va det:)

    ANg orkideen, så kan æi ikke la det renne vann gjennom sia den e i en sån vase..da mæi æi i så fall ta hele blomsen ut å sete rota rett ned i vaksen...
    ha en fin kveld
    klæm fra mæi

    SvarSlett
  3. JA til våren!!:) Vi har fått meir snø her no dei siste dagane, og den er ikkje velkomen for å seie det sånn;) Herleg stoff du har fått deg! Og så flott du har pynta i stova di:) Moro at du har lånt ideen min med speilet, det vart kjempefint hos deg. Det er jo akkurat make speil som eg har:))
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Jeg venter også med lengsel på våren! Lysere tider her i Trondheim nå, med knallsol både i går og i dag, og vistnok i morgen, men akk så kaldt enda.. Digger rådyret ditt!! Eller er det et reinsdyr kanskje? Kjempesøtt uansett! :-)

    SvarSlett
  5. Heisann! Koselig blogg du har! Likte såesielt godt det speilet på bordet! Takk for tipset! Ønsker deg en fin helg videre! Klem

    SvarSlett
  6. Koselige bilder. Og våren kan ikke komme fort nok. Men heldigvis dukker den opp, en vakker dag. :)

    SvarSlett
  7. så trivelig i leiligheten din, Janniche:) Liker stoffet fra Sonja, og bambien er bare nydelig:) men hvor er Leon? Ute på taket?
    Klem Trine:)

    SvarSlett
  8. Så du likte tapeten, ja? Dumt at eg ikkje tok med ein bit til Bergen... hehe!
    Godt å komme heim, men her var både is og snø - huff, no er eg lei vinteren!! Då er det kjekt å gjere litt forandringar innomhus slik som du har gjort. Likte fargen på den fine speilramma:)
    Klem frå meg:-)

    SvarSlett
  9. Virkelig deilig, dust og pastellt her inne hos deg! Når man først har sjensen kan man likegreit ønske mødrene til lykke med en dag de absolutt fortjener ;-) Ha en finfin helg videre.

    SvarSlett
  10. For en søøøt liten skapning!!
    Men savner bilder av en annen søt liten skapning i dette innlegget altså! ;)

    SvarSlett
  11. Hei hei!

    Kreativiteten har ikke vært på topp her heller den siste tiden, men energien er det derimot ingenting å si på! Tror det kommer av all zumbaen, nå er jeg HELT hekta og blir nesten sur om jeg går glipp av en time!
    Har kommet meg over på videregående parti nå og på fredag trodde jeg nesten ikke jeg skulle få bena til å henge med, hehe... Men de hang på om jeg gleder meg skikkelig til neste time:-)
    Jeg er også veeeldig klar for vår, men med -16 er det lite som minner om det gitt... Heldigvis er det en del sol om dagen, og det hjelper jo litt. Så får vi heller drømme oss bort i spreke farger og spennende interiør enn så lenge:-)

    Nå skal jeg sette meg godt ned i sofaen sammen med "Jane Eyre" og bare nyyyte å "flykte" inn i en helt annen verden!
    Håper du har en finfin søndag og at energien stiger:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  12. Vår og farger er virkelig hjertelig velkommen nå! Likte utrolig godt det fiine stoffet du hadde- og den lille bambien var også veldig søt!

    Håper du har en fin søndag :)

    SvarSlett
  13. Så fint speilet var=) Det er skikkelig deilig å at solen er fremme. Her om dagen så kjente jeg varmen fra sola og det er første gangen i år!

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails